اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

تجزیه و تحلیل انبوه‌سازان از بازار مسکن پس از اجرای اصل هدفمند کردن یارانه‌ها


«تحلیل اثر هدفمندکردن یارانه‌ها بر قیمت مسکن» عنوان تحقیق مکتوبی است که کانون سراسری انبوه‌سازان کشور آن را برای پیش‌بینی آینده بازار مسکن و کمک به دولت برای انتخاب امن‌ترین مسیر در اجرای قانون یارانه‌ها، تهیه کرده است. در نتایج این تحلیل که برای پیگیری از طریق انجمن انبوه‌سازان تهران به وزارت مسکن ارائه شده، دغدغه‌ای از بابت افزایش آنی قیمت مسکن وجود ندارد، با این توجیه که قیمت مسکن طی سال‌های اخیر رشد خوبی کرده و بیش از این به دلیل پایین‌بودن قدرت خرید، امکان ازدیاد چشمگیر آن وجود ندارد.
دنیای اقتصاد- «تحلیل اثر هدفمندکردن یارانه‌ها بر قیمت مسکن» عنوان تحقیق مکتوبی است که کانون سراسری انبوه‌سازان کشور آن را برای پیش‌بینی آینده بازار مسکن و کمک به دولت برای انتخاب امن‌ترین مسیر در اجرای قانون یارانه‌ها، تهیه کرده است. در نتایج این تحلیل که برای پیگیری از طریق انجمن انبوه‌سازان تهران به وزارت مسکن ارائه شده، دغدغه‌ای از بابت افزایش آنی قیمت مسکن وجود ندارد، با این توجیه که قیمت مسکن طی سال‌های اخیر رشد خوبی کرده و بیش از این به دلیل پایین‌بودن قدرت خرید، امکان ازدیاد چشمگیر آن وجود ندارد.

بزرگ‌ترین تشکل ساختمانی کشور اثر هدفمندکردن یارانه‌ها در بازار مسکن را بررسی کرد

درخواست یارانه‌ای انبوه‌سازان از دولت

 پیش‌بینی قیمت مسکن بعد از حذف یارانه: افزایش در کوتاه‌مدت منتفی است

 حذف «تدریجی» یارانه‌ انرژی در بخش «ساختمان» بازار مسکن را از «التهاب» قیمت در میان‌مدت «مصون» نگه می‌دارد

 گزینه‌های درخواستی: اختصاص سهم بیشتر از منابع هدفمندی، واردات مصالح و ذخیره‌سازی توسط دولت
گروه مسکن- فرید قدیری: «تحلیل اثر هدفمندکردن یارانه‌ها بر قیمت مسکن» عنوان تحقیق مکتوبی است که کانون سراسری انبوه‌سازان کشور آن را برای پیش‌بینی آینده بازار مسکن و کمک به دولت برای انتخاب امن‌ترین مسیر در اجرای قانون یارانه‌ها، تهیه کرده است. در نتایج این تحلیل که برای پیگیری از طریق انجمن انبوه‌سازان تهران به وزارت مسکن ارائه شده، دغدغه‌ای از بابت افزایش آنی قیمت مسکن وجود ندارد با این توجیه که قیمت مسکن طی سال‌های اخیر رشد خوبی کرده و بیش از این به دلیل پایین‌بودن قدرت خرید، امکان ازدیاد چشمگیر آن وجود ندارد. اما اشاره شده که در میان‌مدت، قیمت در بازار مسکن از ساخت‌وسازهایی که در دوران اجرای قانون یارانه‌ها انجام می‌شود، تحت‌شعاع قرار می‌گیرد که اگر برای کنترل دامنه افزایش هزینه‌های ساخت فکری نشود، افزایش قیمت مسکن دور از واقعیت نخواهد بود.
بزرگترین تشکل انبوه‌سازی کشور عنوان می‌کند چهار گروه مصالح‌ساختمانی پرمصرف در ساخت‌وساز وجود دارد که برای تولید آنها بین 2 تا بیش از 10 درصد انرژی –سوخت- مورد استفاده قرار می‌گیرد که اگر قیمت حامل‌های انرژی یک‌دفعه آزاد شود، قیمت تمام‌شده مصالح اصلی بین 20 تا 80 درصد افزایش خواهد یافت.
انبوه‌سازان برای مقابله با افزایش قیمت ساخت مسکن، درخواست کرده‌اند یارانه انرژی برای تولیدات بخش ساختمان به‌صورت تدریجی حذف شود و در مقابل، سال‌به‌سال سهمی که دولت به‌صورت پرداخت نقدی برای صنایع درنظر گرفته، برای کارخانه‌های تولید مصالح افزایش یابد. محاسبات کانون انبوه‌سازان نشان می‌دهد، این هزینه‌زایی از صندوق منابع یارانه‌ در درازمدت از محل صرفه‌جویی انرژی در ساختمان‌ها برای دولت جبران خواهد شد.
گزینه دیگری که مد نظر انبوه‌سازان است واردات مصالح برای تنظیم قیمت‌ها است که در کنار ذخیره‌سازی از هم‌اکنون توسط دولت و فروش تدریجی آن به انبوه‌سازان می‌تواند ساخت‌وسازها را از رشد هزینه‌ای ایمن کند. در تحقیق انجام گرفته توسط کانون سراسری صنف انبوه‌سازان مسکن، پیش‌بینی قیمت مسکن بعد از حذف یارانه‌ها سخت و مشکل عنوان شده، اما تاکید شده چنانچه یارانه‌ها به‌صورت تدریجی برای صنعت ساختمان حذف شود، بازار مسکن به تعادل قیمت خواهد رسید.

متن نتایج این تحقیق به شرح زیر است: به گفته اکثر کارشناسان و اقتصاددانان، هدفمند کردن یارانه‌ها اثر مثبتی بر اقتصاد کشور دارد و اجرای آن امری ضروری و گامی به سوی صنعتی شدن می‌باشد. اما بررسی اثر آن در بخش‌های مختلف به‌خصوص در بخش مسکن با توجه به اینکه در حال حاضر کشور در حال ساخت‌وساز وسیع در طرح مسکن مهر است و یکی از چالش‌های مهم جوانان تامین مسکن است؛ شاید بتواند کمکی در جهت پیش‌بینی وضعیت قیمت مسکن باشد؛ چرا که حجم بالای ساخت‌وساز در مسکن مهر مسئولیت دست‌اندرکاران را دو چندان می‌کند و به نوعی می‌توان گفت که وظیفه آنها را سنگین‌تر و اهمیت‌ بررسی و تحقیق درباره تاثیر هدفمند کردن یارانه‌ها را در بخش مسکن ضروری و مهم می‌کند. عوامل مهم و موثر بر



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


جنگ هایی که بر سر قیمت صورت می گیرد هرگز طرف پیروزی ندارد، اما تعداد خیلی معدودی از شرکت ها و برندها به دلیل وجود مجموعه ای از توانمندی های استراتژی..



امروزه با پيشرفت تكنولوژي و پوشش دادن لايه‌هاي بسيار نازك روي شيشه ـالبته با تجهيزات بسيار پيشرفته ـ شيشه‌هايي توليد مي‌گردد كه تا حد زيادي كاستي‌ها..



در سالیان گذشته فضای سایبر از طریق شبکه گسترده جهانی به عنوان فضای اطلاعات پذیرفته شده است. اگر چه این فضا تنها از طریق رسانه ای به نام رایانه قابل..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5