اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

تقاضای سرمایه گذاری در مسکن ایران از سوی شرکتهای آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی


علی نیک‌زاد در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اظهار داشت: هدف غایی مورد تاکید متولیان امر مسکن در مراحل مختلف ساخت و ساز تجهیز ساختمان‌ها به تکنولوژی‌های روز و به عبارتی حرکت از سمت سنتی‌سازی به صنعتی سازی است. وی ادامه داد: استفاده بهینه از منابع، زمان و صرفه‌جویی در انرژی از جمله مباحث مهم است که تمامی دست‌اندرکاران ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تولید کنندگان کالاهای ساختمانی باید به آنها توجه داشته باشند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری اقتصادی فارس، علی نیک‌زاد در حاشیه بازدید از دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان اظهار داشت: هدف غایی مورد تاکید متولیان امر مسکن در مراحل مختلف ساخت و ساز تجهیز ساختمان‌ها به تکنولوژی‌های روز و به عبارتی حرکت از سمت سنتی‌سازی به صنعتی سازی است.
وی ادامه داد: استفاده بهینه از منابع، زمان و صرفه‌جویی در انرژی از جمله مباحث مهم است که تمامی دست‌اندرکاران ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تولید کنندگان کالاهای ساختمانی باید به آنها توجه داشته باشند.
وی افزود: با قرار گرفتن بحث سنتی‌سازی در دستور کار سازمان مربوطه تمامی متخصصان ساخت و ساز مسکن مکلف شدند برای ورود به پروژه‌های کلان کشوری از آخرین تکنولوژی‌های روز در احداث ساختمانها بهره ببرند.
وی تاکید کرد: البته با دعوت از فعالان صنعت ساختمانی که غیر دولتی محسوب می‌شوند زمینه‌ای فراهم شد تا صنعتگران ایرانی در تعامل با کشورهای پیشرو در این صنعت کالاها و ملزومات مورد نیاز را تامین و در اختیار سازندگان پروژه‌های مسکونی قرار دهند.
وزیر مسکن گفت: دعوت از متخصصان بخش خصوصی فعال در صنعت ساختمان‌سازی با استناد بر تضمین خرید واحدهای ساخته شده به روش صنعتی از سوی دولت ضمن افزایش تسهیلات حمایتی در دستور کار قرار گرفت، تعهد دولت در برابر شرکتهای فعال در صنعت ساختمانسازی موجب شد که صنعتگران ایرانی و تجار با دغدغه خاطر کمتری پا به عرصه بگذارند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از مجموع یک میلیون واحد مسکونی مورد نیاز در سالجاری طبق تکالیف تاکید شده ملزم هستیم 100 هزار واحد آن را به روشهای صنعتی عقد قرارداد و احداث کنیم تصریح کرد: اهم ساخت و سازهای کلان که در شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران صورت می‌گیرد برای تحقق اهداف بخش ساختمان در چشم‌انداز باید متناسب با قوانین مصوب و استانداردهای روز در دستور کار قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: به منظور ارزیابی دقیق کیفیت محصولات وارداتی به کشور بخش تحقیقاتی وزارت مسکن در اختیار متخصصان صنعت ساختمان قرار گرفته است تا به موجب تامین کالاهای ساختمانی متناسب با استانداردهای روز و نیاز کشور گام برداریم.
نیک‌زاد ضمن تاکید بر اینکه تمامی ساخت و سازهای واحدهای مسکونی در کشور باید تاییدیه وزارت مسکن و شهرسازی داشته باشند اظهار داشت: اخذ این تاییدیه توسط پیمانکاران مستلزم رعایت کامل قوانین منتهی به کاهش مصرف انرژی و رعایت موازین مبحث 19 در بحث ساختمان‌سازی است.
وی با اشاره به اینکه مطابق برآوردهای صورت گرفته نیاز احداث هر واحد مسکونی صنعتی 300 هزار تومان می‌باشد خاطرنشان کرد: اکثر قراردادهای بالای 350 هزار واحد با انبوه‌سازان با نرخ 300 هزار تومان به ازای هر متر بسته شده و به لحاظ برآورد اقتصادی قابل استناد است.
وی ادامه داد: مطابق بررسی‌های صورت گرفته سالانه در کشور 800 هزار زوج در کشور تشکیل زندگی می‌دهند که برای تامین آسایش این میزان خانواده لازم است سالانه حدود 800 واحد مسکونی احداث شود.

* حضور کشورهای خارجی در پروژه‌های مسکن مهر مشروط به تعامل بینابین است

وزیر مسکن با اشاره به اینکه برای تحقق اهداف کلان در صنعت ساختمان لازم است با شرکتهای خارجی تعامل داشته باشیم تاکید کرد: علاوه بر شرکتهای خارجی که برای مشارکت در پروژه‌های مسکن با آنها در حال مذاکره هستیم تعدادی از شرکتهای مشارکت کننده در نمایشگاه از کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلیس و کانادا نیز در مشارکت در پروژه‌های مسکن مهر اعلام آمادگی کرده‌اند و حضور آنها در این پروژه‌ها مشروط به حضور متقابل شرکتهای ایرانی در پروژه‌های اجرایی کشورهای متبوعشان می‌باشد.

* ایران در صنعت ساختمان خودکفاست

وزیر مسکن در پاسخ به این سوال که آیا تحریم‌ها بر فعالیت‌های ساختمانی تاثیر داشته است یا خیر گفت: در صنعت ساختمان بخصوص در بخش مسکن تدابیر بازدارنده کشورهای غربی در قالب تحریم‌های یکجانبه هیچ تاثیری در روند تحقق پروژه‌ها نداشته است.
وی با اشاره به اینکه ایران در تولید تیرآهن، میلگرد،‌سیمان و مصالح ساختمانی و همچنین نیروی کار خودکفاست خاطرنشان کرد: ایران به لحاظ تجهیز شدن به تکنیک‌های ساخت و ساز به عنوان تنها چالش پیش رو با مشکل مواجه بود که آن هم به واسطه زیرساخت‌های فراهم شده و آموزش‌های لازم به نیروهای مستعد در آینده‌ای نزدیک مرتفع خواهد شد.
نیک‌زاد ضمن تاکید به خودکفایی ایران در صنعت ساختمانسازی اظهار داشت: تاکنون در راستای اجرایی کردن تدابیر منتهی به تامین نیاز مسکن کشور از صندوق ارزی استفاده نکرده‌ایم که استناد به این موضوع به مفهوم بهره‌مندی ایران از قابلیت‌ها و مزیت‌های قابل توجه در صنعت سا



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


رضایت مشتری اولین و مهمترین گام در پیشرفت هر کسب و کار است. در این چند سطر بر آنیم تعریفی هرچند مختصر، از این موضوع ارایه دهیم.



نمونه ای از پنجره های قدیمی و فرسوده را می بینید که روزی زیبا و جدید بوده اند



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5