اولین نمایشگاه دایمی صنعت upvc کشور از دی ماه 1388

طراحی سایت اصفهان
نرم افزار CRM

بازار مالی مسکن در راه است؟


هفت روز پیش وزیر راه‌وشهرسازی در جمع جامعه اسلامی مهندسین، وضعیت بانک‌مسکن را نامناسب (به‌ نوعی ورشکسته) توصیف کرد و خواستار رسیدگی‌فوری به بانکی که یک‌تنه 48 هزار میلیارد تومان پول‌نقد را ظرف دو سال از بانک‌‌مرکزی دریافت و به پیمانکاران مسکن‌مهر پرداخت کرده است، شد.
دنیای اقتصاد- وزیر راه‌وشهرسازی با حضور در ساختمان مرکزی بانک ‌مسکن و جمع هیات‌مدیره بانک، ضمن تاکید بر ضرورت بازسازی ساختار بانک ‌‌مسکن و رسیدگی به وضعیتی که به‌خاطر پرداختی‌های مسکن‌مهر حادث شده است، گفت: باید بازارمالی مسکن شکل بگیرد و با سینرژی (هم‌افزایی) منابع‌ مالی و سیاست‌های بازار زمین، زمینه خروج از رکود فراهم شود. برنامه‌ آخوندی در قالب بازارمالی مسکن، ترکیبی از پس‌اندازهای مردمی، زمین‌های ‌دولتی و تسهیلات ‌‌بانکی است. در این بازار نقش‌ اصلی به بانک‌مسکن داده می‌شود تا علاوه‌بر پرداخت وام‌رهنی به متقاضیان، به شیوه رهن‌ثانویه، وام‌های پرداختی سایر بانک‌ها را با هدف افزایش ظرفیت وام‌دهی خریداری کند.
وزیر راه‌وشهرسازی در نشست هیات‌مدیره بانک‌مسکن: بازسازی بانک‌مسکن در دستورکار
«بازار مالی مسکن» تشکیل می‌شود
 مصاحبه وزیراقتصاد و اطلاعیه بانک‌مرکزی هم نتوانست مانع نگرانی آخوندی از ساختار فعلی بانک‌مسکن شود
 ماموریتی مشابه «فانی‌می» برای بانک‌مسکن؛ جزئیات برنامه وزیر از زبان مشاور آخوندی

گروه مسکن- فرید قدیری: وزیر راه‌وشهرسازی دو روز پیش برای انعکاس مستقیم آنچه شنبه هفته گذشته در خصوص اوضاع و بنیه‌مالی بانک‌مسکن مطرح کرده بود، به جمع اعضای هیات‌مدیره بانک‌مسکن رفت، تا بدون ملاحظه‌خاص نسبت به اطلاعیه‌ها و مصاحبه‌هایی که در این فاصله با مضمون شرایط ایده‌آل این بانک منتشر شده، درباره اصل نگرانی‌هایی که به وضع فعلی بانک‌مسکن وارد می‌داند، توضیح دهد.
هفت روز پیش وزیر راه‌وشهرسازی در جمع جامعه اسلامی مهندسین، وضعیت بانک‌مسکن را نامناسب (به‌ نوعی ورشکسته) توصیف کرد و خواستار رسیدگی‌فوری به بانکی که یک‌تنه 48 هزار میلیارد تومان پول‌نقد را ظرف دو سال از بانک‌‌مرکزی دریافت و به پیمانکاران مسکن‌مهر پرداخت کرده است، شد.
صحبت‌های شنبه‌گذشته عباس آخوندی 24ساعت بعد توسط وزیر‌اقتصاد و بانک‌مرکزی پاسخ داده شد طوری که علی طیب‌نیا در جمع خبرنگاران گفت: «مسکن‌مهر بانک‌مسکن را سودآورتر کرد» و بانک‌مرکزی نیز در اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر ثبات و استحکام‌مالی قابل‌قبول بانک‌مسکن اعلام کرد، «اضافه‌برداشت بانک‌مسکن از بانک‌مرکزی برای مسکن‌مهر، نباید به هیچ‌وجه به ورشکستگی بانک‌مسکن تعبیر شود.»
بعد از این پیام‌های غیرمستقیم که با هدف تحت‌تاثیر قرار دادن اظهارات وزیر راه‌وشهرسازی و دفاع از حریم‌امن سرمایه‌گذاری‌هایی که به واسطه سپرده‌های مردم در بانک‌مسکن در جریان است، اعلام شد آخوندی تصمیم گرفت رو در رو با مدیران ارشد بانک‌مسکن (مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره) قضیه وخامت اوضاع‌مالی را موشکافی کند.
وزیر راه‌وشهرسازی که در دولت مسوولیت دارد برنامه‌های چندبعدی برای تامین مسکن طبقات مختلف اجتماعی طراحی و اجرا کند، بیشتر از سایرین نسبت به قدرت ‌مانده در بانک‌تخصصی تامین‌مالی مسکن نگران است و شاید همین دغدغه نحوه تامین تسهیلات ساخت و وام‌ خرید و از همه مهم‌تر نحوه تامین حداقل 3 هزار میلیارد تومان دیگر برای جمع‌کردن ناتمام‌ها در پروژه مسکن‌مهر است که اکنون باعث ارائه ایده جراحی وضع موجود بانک‌مسکن توسط آخوندی شده است.
چرا بانک‌مسکن باید از مسکن‌مهر آسیب ببیند؟
ظاهر مسوولیتی که بانک‌مسکن در مسکن‌مهر داشته، رد و بدل کردن 50 هزار میلیارد تومان خط‌اعتباری بین بانک‌مرکزی و سازنده‌ها بوده است، ضمن اینکه گفته می‌شود حدود 2درصد از نرخ سود این حجم وسیع تسهیلات، به صورت کارمزد و بابت خدمات فیزیکی گسترده‌ای که بانک‌مسکن در این طرح‌ملی انجام داده، به این بانک تعلق می‌گیرد که اگر این موضوع صحت داشته باشد، چیزی در حدود 1000 میلیاردتومان عایدش خواهد شد و شاید بانک‌مرکزی و وزیر اقتصاد با اطلاع از همین عایدی، ساختار بانک‌مسکن را مناسب توصیف می‌کنند.
اما با فرض‌ اینکه بهره بانک ‌مسکن از اعتبارات مسکن‌مهر درست باشد، اتفاقات دیگری در پس این طرح طی سال‌های اخیر برای بانک‌مسکن رخ داده که نتیجه آن کاهش اقبال به سپرده‌گذاری و تضعیف میل سازنده‌ها و انبوه‌سازان به استفاده از وام‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری را به همراه داشته است.
با وجود وام بدون‌سپرده و قرض‌الحسنه مسکن‌مهر در سال‌های اخیر، انبوه‌سازان بدون آنکه نیازی به سپرده‌گذاری یکساله 15 میلیون تومانی برای دریافت 30 میلیون وام ساخت در ازای هر واحدمسکونی داشته باشند، ترجیح دادند وارد پروژه‌های مسکن‌مهر شوند تا از ارزش‌اقتصادی بی‌سابقه تسهیلات مسکن‌مهر استفاده کنند.
از طرفی با تمرکز فنی، فکری و فیزیکی مجموعه نیروی انسانی بانک‌مسکن در طرح مسکن‌مهر و پایش ‌مالی 2 میلیون واحد مسکونی در دست ساخت، فرصت ایده‌‌پردازی برای خلق یا جذب منابع‌جدید و ایجاد طرح‌های مالی تازه گرفته شد چون در ا



موضوعات مرتبط
صنعت upvc , صنعت شيشه , ساخت و ساز , نمايشگاهاي داخلي و خارجي

اخبار مرتبط

پیشنهاد ما


بحث صدا و ایزولاسیون یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب نوع پنجره و متعلقات آن می‌باشد که مخصوصاً در کلان شهرها و مناطق پر صدا این مهم پر رنگتر می‌گردد...



از آنجا که نمی توان هیچ سازه ای را بصورت قطعه یکپارچه ساخت ، لازم است در نقاط معینی از آن درزهای اجرایی تعبیه کرد تا امکان اجرای سازه فراهم گردد...



گالوانیزه استارکچر اصلی پنجره دوجداره upvc بوده و به هیچ وجه و در هیچ شرایطی برای پروفیل‌ها قابل حذف نیست. وظایف گالوانیزه در تصویر زیر به اختصار..



  • اگرمطلبی که یو پی وی سی سنتر منتشر کرده است برای شما مفید بوده است آنرا با دوستانتان به اشتراک بگذارید
  تماس با  یو پی وی سی سنتر
  •   شرکت: یو پی وی سی سنتر
  •   مدیر عامل:مهندس پدرام صداقت
  •   فعالیت:وب سایت نمایشگاه دایمی صنعت یو پی وی سی کشور
  •   تلفن: 03195018095
  •   فکس :03195018098
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •   آدرس:اصفهان-خیابان حکیم نظامی کوچه سنگتراشهای کوچه مهتاب پلاک 5
  •    وب سایت:http://www.upvccenter.com

خوشحال می شویم سوال ، نظر یا پیشنهادی از یو پی وی سی سنتر دارید، بفرمایید؟






 تلفن : 03195018095
 موبایل : 09197039937
 فاکس : 03195018098
 سامانه پيامک : 3000881075239
 آدرس دفتر مرکزی : اصفهان -خيابان حکيم نظامي سنگ تراشهاي شرقي کوي مهتاب پلاک 5